منتدى المافيا توب

عزيزى الزائر
انت غير مسجل فى منتدى المافيا توب
يسعدنا انضمامك الينا منتدى المافيا توب(فريق كاريوكى بطنطا )
( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! 0de6b4be971
منتدى المافيا توب

عزيزى الزائر
انت غير مسجل فى منتدى المافيا توب
يسعدنا انضمامك الينا منتدى المافيا توب(فريق كاريوكى بطنطا )
( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! 0de6b4be971
منتدى المافيا توب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى المافيا توب

منتدى المافيا توب

الرئيسيةالمجلةأحدث الصورالتسجيلدخول

( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !!

كاتب الموضوعرسالة
الصقر المصري
المدير
المدير
الصقر المصري

كلمتى كلمتى : اذا أرت ان تحت انسانهـ ........فسألها متي موعد خيانتهاّ
الشهرة : 24689
المستوى : 5

( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Empty
مُساهمةموضوع: ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !!   ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Emptyالأربعاء يناير 13, 2010 5:19 pm

مش عارف ليه كل ما أفتكر الأغنية دي ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Walkman و رغم إني ما اعرفش منها غير المقطع ده , و لا حتى أعرف اسم المغني ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Tongue ,
إلا إني بشك - من غير دبوس ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Whistling - إن المؤلف بتاعها مش ( عربيٌّ هو ) و لا حتى يعرف حاجة عن العرب ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Beee !!

أصل (البعيد) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Shy عاوزها تخاف منه ,
قال إيه ؟؟ علشان هو (عربي) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Tongue !!

من إمتى يا عم الأمور و العرب بيخوفوا حد و لا حد بيعمل لهم حساب ؟؟

بأمارة إيه ؟؟

بأمارة (سابور) - اسم الراجل كده , أعمل له إيه يعني ؟؟ ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Whistling - اللي طاح في العرب و (مهزأهم) لدرجة إنه (خلع) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Shocking أكتاف الرجالة (*) ؟؟

و لا بأمارة (العرب) اللي زي ما بيقولوا : " كان يقتل أحدنا أباه و أخاه على حفنة من الكلأ و المرعى " ؟؟

و لا بأمارة ما الصليبيين قعدوا محتلين بيت المقدس 93 سنة , و ... ( العرب ) نايميين !! ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! King
و عمالين يتحالفوا مع الصليبيين ضد بعض ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Sniper !!

أو بأمارة السيل المغولي اللي (كسح) البلاد العربية ,
و استباح بغداد 40 يوما كاملة
,و قتل ما يزيد عن مليون شخص ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Ohmy و ..... إلخ !!
لدرجة إن الناس كانت بتستخبى في المقابر و في (مقالب الزبالة) علشان تفضل عايشة !! ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Confused

و لا (العرب) اللي ضيعوا جهود (المسلمين) من العرب و البربر في الأندلس ..
و صاروا (طوائف) يقتل بعضهم بعضا ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! No, و يستعينون بالأسبان ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Boss ضد إخوانهم ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Friends .. لحد ما انطردوا منها بعد 8 قرون ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Cray !!

و لا حديثا الانجليز و الفرنسيين لما احتلوا البلاد (العربية) ,
و احتل الانجليز ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Euro مصر وحدها لمدة 73 سنة !!

و لا لما تم وعد بلفور , و قامت دولة إسرائيل على مرأى و مسمع من الدولة (العربية) كلها , ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Thumbdown
و ما تعرفش إزاي شوية عصابات قدرت تهزم (جيوش نظامية) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Wallbash ؟؟!! ,
و لا الجيوش لما صدقت قرار الأمم المتحدة و راحت مبطلة قتال ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Whistling !!

و لا حرب الصومال , اللي المفروض إنها عربية ,
و ما حدش بيعبرها - و مش هنتكلم عن أفغانستان و لا البونة و الهرسك و لا الشيشان و لا .... علشان مش عرب !! ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Blink -

و لا الوضع لحد دلوقتي اللي الدول (العربية) كلها مش عارفة تطلع الكام مليون اليهود من فلسطين !!
و لا عارفين يعملوا أي وحدة ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Gossip اقتصادية و لا سياسية و لا عسكرية بينهم !!

لأ , و اللي يغيظك قوي إن كل الدول العربية بتتشدق ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Clapping بـ(العروبة) و بـ(القومية) و شغالين (قوميتنا عربيتنا حماها الله ) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Wavetowel2 !!

و لازم نرفع (لواء العروبة) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Mfr_lol و نركب (أتوبيس العروبة) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Harhar و كل الاشتغالت دي !!

قومية إيه اللي طول عمرها شعار أجوف دي ؟؟
و حتى لو لم يكن أجوفا فإلى أين يقودنا ؟؟
إلى تاريخ (العروبة) المجيد ؟؟ ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Hysterical
اللي من أيام الجاهلية و هم (ملطشة التاريخ) !! ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Crazy1

المشكلة إن (العرب) طول عمرهم أذلاء و همج ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Taz رعاع ,
و التخلف في الـDNA بتاعهم ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Beee..

فلا يمكن هينتصروا و لا ينصروا حد .. دي طبيعتهم !!( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Confused

و لم يخرجوا عن طبيعتهم إلا في أوقات معينة -و قليلة في التاريخ- زي ما حصل في بدايات الدولة الإسلامية , و عصور الخلافة الرشيدة , ثم في عصور بعض الأمراء زي عمر بن عبد العزيز , و هارون الرشيد , و صلاح الدين الأيوبي , و سيف الدين قطز و غيرهم من (العرب) الذين خرجوا من ذل انتمائهم (للعروبة) لعزٍ آخر( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Yes ,

هو عز انتمائهم (للإسلام) !!

كما قال عمر - رضي الله عنه - في مقولته المشهورة : " نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فإن ابتغينا العزة في غيره أذلنا الله "

طول عمرنا بنبتغي العزة في (العروبة) و (بناخد على قفانا) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Boxed و مش بنتعلم ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! No !!

و هنفضل على طول كده لحد ما نسلك السبيل الذي دعا إليه عمر و سلكه أولئك المظفرون - القلائل - من بعده ..

سبيل الانتماء لـ(الإسلام) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Thumbsup و ليس لـ(العروبة) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Thumbdown !!

.
.
.

الكلام ده أنا كتبته لأني بصراحة استفزتني العبارات اللي بيتقول :
" وينكم يا عرب " , " غزة يا عرب " ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Kicking , .... و غيرها من العبارات ..

فحبيت بس أوضح ( تاريخ العرب المشين ) ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Shy !!

و أفكركم بالعرب دول مين أصلا ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Yellow ؟؟
و إمتى انتصروا و كانت لهم شوكة ؟؟

بالمناسبة عدد سكان الوطن العربي 338.621.469 ,-حسب ويكيبيديا- قول 400 مليون
و عدد المسلمين في العالم حوالي 2.5 مليار

يبقى الأحسن من كل الوجوه - كماً و كيفاً - إن الواحد ينادي بالإسلام و ليس بالعروبة ( عربيٌ أنا ... اخشيني ) !! Nono !!

تحيتي للجميع ..

و ربنا ينصر إخواننا " المسلمين " في غزة و ياخذ بأيديهم
و يخذل عدوهم و كل خائن لهم ..

............

منقول للأمانة

صفحة 1 من اصل 1